Lchf plättar

 
 
Pannkakor eller plättar till frukost har länge varit en favorit men med en mage som sväller som en ballong av vetemjöl så har jag varit på jakt efter ett gott recept utan gluten. Jag har provat mig fram med mandelmjöl, kokismjöl och nyponmjöl men de blir mycket torrare och inte alls lika goda som vanliga amerikanska pannkakor. Hittade ett helt nytt recept igår kväll som jag bara var tvungen att testa till frukosten - lchf plättar, helt utan mjöl! Resultatet? Det räcker kort och gott med att säga att jag har fått en helt ny favorit! Saftiga, mättande och med god smak! Dessutom är de snabba och enkla att göra.
Perfekta till frukosten! Och ärligt talat så tror jag till och med de är godare än orginalen. 
 
Eftersom de är mina nya favoriter så tänkte jag dela med mig av receptet:
 
1 portion:
1 ägg
125g keso
0,75 msk fiberhusk
 
Mixa alla ingredienser till en slät smet. Stek i smör på låg värme i cirka tre minuter på varje sida. Servera med färska bär och turkisk youghurt. 
 
Tips: Byt ut keson mot en laktosfri så blir plättarna både gluten- och laktosfria. 
 
Recept | amerikanska pannkakor, gluten och laktosfria pannkakor, gluten och laktosfritt, glutenfria pannkakor, glutenfritt, keso pannkakor, keso plättar, laktosfria pannkakor, lchf pannkakor, lchf plättar, nyttiga pannkakor, pannkakor, plättar, saftiga pannkakor, saftiga plättar | |
Upp